Villa Amengual - Reisverslag uit Puerto Guadal, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Villa Amengual - Reisverslag uit Puerto Guadal, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Villa Amengual

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

18 Februari 2016 | Chili, Puerto Guadal

De weg langs Lago General Carrera is zwaar om te fietsen, juist op de steilste plekken (soms meer dan 15%) liggen er veel losse stenen. Een paar keer moeten we lopen. Het uitzicht maakt alles goed, een blauw meer met aan de overkant sneeuwtoppen en gletsjers. Vanwege het mooie weer is het elke keer stofhappen als er een auto voorbij raast.
Een aantal keren moeten we eten voor meerdere dagen meenemen. Bij de bakker worden er verse broodjes gehaald. Soms zo warm dat we ze in de tent laten afkoelen (zie foto). Tussen Puerto Guadal en Chile Chico zien we bij een piepklein huisje een bordje "camping". We slapen op het terrein van Juan, een eenzame man die hier in the middle of nowhere woont met kat Jort, de honden Loco en Bobby, Pipo de kip en nog veel meer dieren. Als Juan zich verplaatst wordt hij gevolgd door zijn dieren. Onszelf wassen kunnen we in de rivier. Wel is er een toilet op het terrein, echter zonder water. Juan wil de hele avond met ons praten. Leuk voor een tijdje maar we gaan vroeg naar bed. Zó goed is ons Spaans ook weer niet.
Na ruim een week hebben we het rondje om het meer gefietst. Het laatste stukje doen we met de boot. Dan terug naar Coyhaique en vanaf nu fietsen we naar het noorden. Helaas is het weer omgeslagen en hebben we te maken met koudere en regenachtige omstandigheden. De tent blijft voorlopig even waar ie is. We slapen binnen in zeer gevarieerde accommodaties, variërend van schoon en luxe tot onderkomens die voor geen enkele ster in aanmerking komen. Opvallend is dat er in de meeste gevallen geen sloten op de deuren zitten. Ook laat iedereen de mobiele telefoon onbeheerd achter in gemeenschappelijke ruimtes. Hier wordt (nog) niet gestolen. De weersverwachting lijkt weer beter voor de komende week. Morgen hopen we de 100 km naar Puyuhuapi te fietsen.

• 19 Februari 2016 - 10:50

Wil Van Krimpen:

Hallo Annelies en Jenne,
    Geweldig om jullie avonturen mee te maken vanuit een koud Nederland.
    Door de foto's kwam mijn man, Gerrit, erachter dat Jenne en hij meerdere
    keren tegen elkaar gebiljart hebben in de competitie.
    Aanstaande dinsdag moeten de clubs CA-RE uit Tolbert en de club van Jenne
    weer tegen elkaar, waarschijnlijk is Jenne niet aanwezig, Gerrit zal hem missen ;-)
    Nog een heel fijne tijd gewenst.

• 19 Februari 2016 - 11:51

Tineke Goossens:

Ik blijf genieten van jullie verhalen en foto's. Dat was een bijzonder ontbijt op bed, ik heb daar wat andere ideeën bij.
    Groetjes Tneke

• 19 Februari 2016 - 12:16

Geert:

Wat een prachtige bergen en fantastisch landschap !! Hoop dat jullie goed weer krijgen.

• 19 Februari 2016 - 15:43

Tiny De Boer:

Wat een prachtige uitzichten onderweg en ook de foto''s zien er avontuurlijk uit. Goede reis en geniet er van! Gisteren is op 1 dag Jan's huis in Bergen opgeleverd en zijn huis in Amsterdam verkocht. Daarmee zijn jullie twee logeeradressen rijker. Verhuizing half april. Groetjes, Tiny en Jan

• 21 Februari 2016 - 00:03

Hans Moerland:

Wat een mooie verhaal. Ook mooie foto's. Ik weet gelukkig uit eigen ervaring hoe mooi het is. Ik vond de weg niet zo stijl hoor. O ja wij waren met een camper. Ik weet wel dat het een spannende weg was met stijle afgronden en op sommige stukken was de weg erg smal. Maar de omgeving is overweldigend. Goede reis verder. Ben benieuwd naar jullie verhalen uit dit prachtige land

• 21 Februari 2016 - 13:25

Henriette Bolt:

Wat een prachtige foto's en wat maken jullie weer verschillende dingen mee. Het is een beetje eind van de wereld! Het weer afwisselend maar vast beter dan hier in het natte Nederland.
    Goede reis verder en ik kijk uit naar meer mooie verhalen en foto's! Groetjes Henriette

• 21 Februari 2016 - 19:17

Iris Peters:

Klinkt heel erg tof! Veel plezier nog :D

• 24 Februari 2016 - 12:32

Arend:

Best Jenne en Annalies
    Wat een prachtig landschap! Fantastisch mooie bergen, het lijkt me heerlijk om daar te zijn. maar niet op de fiets. Lijkt me toch helemaal het verkeerde vervoermiddel. Ik had jullie graag mijn Kawasaki 650 KLX met noppenbanden uitgeleend. Wasborden? heerlijk. Vijftien procent stijging? Lacht ie om. Gravelwegen? Niks liever! Enig masochisme kan jullie toch niet worden ontzegd. Maar stoer vind ik het wel. En ik wens jullie een mooie voortzetting van jullie tocht. Met vooral goed fietsweer en dan is de bonus: prachtige vergezichten
    Ik zie uit naar het vervolg
    Groet van Arend

• 26 Februari 2016 - 16:52

Ida En Ger Helsma:

Beste Annalies en Jenne,

Wat weer een mooi reisverslag met de bijbehorende foto's!
    Het verhaal over de camping en vooral de eigenaar vonden wij erg leuk. Toch maar een keer naar Spaanse les.
    Dat fietsen daar, lijkt mij (Ger) geweldig, heel iets anders dan in 4 dagen van Groningen naar Valkenburg fietsen en elke nacht slapen in een mooi hotel en 's morgens een uitgebreid ontbijt.
    Helaas ben ik niet zo avontuurlijk ingesteld en vooral het kaartlezen blijft bij mij een ontwikkelpunt.
    Dan heb ik het nog niet eens over de vereiste "technische" vaardigheden.

Bij Astrea wordt er nog steeds heel hard gelopen, uiteraard misse wij wel onze gedreven trainster Annalies en woensdagsavonds bij de nazit Jenne!!

Een hele goede reis verder en we blijven jullie ( virtueel) volgen.

Hartelijke groet,
    Ida en Ger

• 29 Februari 2016 - 08:23

Annette:

Hoi Annalies en Jenne,

eindelijk even de tijd genomen om jullie verslag te gaan lezen en bekijken.
    Ziet er geweldig uit. Wat een avontuur.
    Als natuurliefhebber geniet ik van de prachtige foto's.
    Jullie eerste maand zit er bijna op en ik wens jullie een hele mooie verdere reis.

groetjes van Annette