Augusta - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Augusta - Reisverslag uit Busselton, Australië van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Augusta

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

23 Januari 2018 | Australië, Busselton

We gaan van Lopburi met de trein terug naar Bangkok. Voor de derde keer kloppen we aan bij het fantastische hostel voor fietsers in Bangkok. De volgende dag komt mede Astreaan Wim Steunenberg aan in het hostel. Hij gaat twee maanden fietsen in Thailand, Laos en Cambodja. We hebben samen twee gezellige dagen voordat wij naar Perth vertrekken. Perth is ver weg van de andere grote steden van Australië, Jakarta is dichterbij dan Sydney. Na de bijzondere kou in Azië krijgen we op de tweede dag in Perth te maken met een regendag. Het is 18 jaar geleden dat het in Perth in januari zoveel heeft geregend. Het is wel leuk want de Aussies zien het als een geschenk voor de natuur. Alle regen is hier welkom.
Wij fietsen zuidwaarts in prachtig weer en slapen na twee maanden hotels en hostels weer in ons tentje. Terwijl het in Melbourne en Adelaide bloedheet is genieten wij in eerste instantie van temperaturen van rond de 30 graden. Naarmate we zuidelijker komen wordt het frisser. De laatste dagen wordt het niet warmer dan 24 graden.
De 65ste verjaardag van Jenne wordt sober gevierd, het cadeau, de rondvlucht boven Bagan heeft hij al eerder ontvangen.
We komen heel veel mensen tegen met Nederlandse roots. Grote kerels die een paar woorden Nederlands kennen, maar ze hebben het allemaal over "my oma".
In Australië is het verplicht om een fietshelm te dragen. Op het platteland met veel rustige wegen (regelmatig onverhard) ligt het ding achter op de fiets. In drukkere gebieden bedekken we de haren ermee. Over de sancties op het niet dragen zijn de meningen verdeeld. Afhankelijk van wie je het vraagt varieert de boete van 60 tot 250 dollar.
We zijn nu in Augusta, het dorpje bij Cape Leeuwin, het zuidwestelijke puntje van het continent. Hier komen de Stille- en de Indische Oceaan bij elkaar.
We hebben ons huis voor een extra twee maanden verhuurd en zijn nu bezig om de tussenstop in Denpassar op de terugweg uit te breiden van 6 uur naar 4 weken. Het ziet ernaar uit dat dit lukt. Na Australië nog een maandje Bali en Lombok lijkt ons wel wat.
Voorlopig is hebben we in Australië nog ruimte genoeg om rond te fietsen.

• 23 Januari 2018 - 12:03

Bart En Annie:

Hallo avonturiers,
    weer heel erg bedankt voor dit reisverslag, opnieuw leuk om te lezen! De rillingen lopen ons over de rug als we lezen hoe koud jullie het daar hebben.
    Even enig biljartnieuws: Jerrit, Dick en Henk Vegter hebben zich het komend weekend geplaatst voor
    de districtsfinale Libre Hfd die wordt gehouden in Winschoten. Op 3 en 4 februari wordt bij ons de
    districtsfinale Kader Gemegd met 12 deelnemers gehouden, hetgeen voor mij de nodige "kopbrekens" kost (totale organisatie).
    Weer veel plezier gewenst en tot veeeeeeeeeeeel later.

• 23 Januari 2018 - 13:29

Arend:

Die laatste zin lijkt me een understatement. Ik vind voorbij Zwolle al een heel eind. En als je dan inzoomt op de hoek waar jullie zitten dan is dat hoekje al heel groot. Overigens zag ik bij het in- en uitzoomen ook de magische naam Nullarbor staan. Ooit las ik over een avontuurlijke motortrip door dat gebied. Op de foto's leek het een weg van 400 km recht, met diep rood gekleurd (mul) zand vermengd met naalden van cacteeën die zelfs een crossband wisten te doorboren. En daar sta je dan, letterlijk in the middle of nowhere met een lekke band, die je met handgereedschap niet zo eenvoudig kunt repareren. Voor reizen moet je ook een doorzetter zijn. Die kwalificatie hebben jullie! Bon voyage!!!

• 23 Januari 2018 - 19:01

Bart En Hilda:

Wat een geweldig avontuur Jenne en Annelies! Mooi om hier in ons koude kikkerlandje zo van mee te genieten! Als jullie terug zijn moeten we gauw eens iets afspreken om bijgesproken te worden door jullie!! Wanneer verwachten jullie weer in NL te zijn?

• 24 Januari 2018 - 20:47

Marike:

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag Jenne! Een sobere verjaardag op een ongewone plek: ik opteer er voor.
    Hoewel we jullie natuurlijk héél hard missen hier in de straat wens ik van harte dat jullie uitbreidingsplannen slagen. Geniet met volle teugen, dan genieten wij van jullie mooie teksten!

• 25 Januari 2018 - 16:32

Henk Koers:

Geweldig en dan zitten we hier in dit regenachtige landje met een temperatuur van +13,5 graden en de vorst wil maar niet komen. Veel plezier verder en een heel behouden reis gewenst.
    Hart.Gr. van Henk

• 26 Januari 2018 - 11:19

Ger En Ida Helsma:

Jenne alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en welkom bij de gestaag groeiende groep 65 plussers.
    Leuk, dat jullie Wim Steunenberg ontmoet hebben, wat is de wereld dan toch klein.
    Wat lezen we nu, blijven jullie nog twee maanden langer weg.
    Groot gelijk en heel veel plezier verder, houdt ons op de hoogte alstublieft!

Groetjes Ida en Ger

• 28 Januari 2018 - 16:31

Ineke Koets:

Hoi, als eerste gefeliciteerd Jenne met het bereiken van je 65 jaar. Wat beleven jullie veel en wat fijn dat jullie je huis nog langer kan verhuren waardoor jullie avonturen nog langer door kunnen gaan. Ik zou zeggen geniet ervan en zie jullie verslag weer tegemoet.
    Groetjes Ineke

• 07 Februari 2018 - 14:20

Tiny De Boer:

Jenne, van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag. We lezen jullie verhalen met veel plezier. Wat een avonturen! Wij wensen jullie beiden nog veel plezier op het mooie Bali. Hartelijke groeten van Tiny en Jan