Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

10 December 2018 | Thailand, Bangkok

Op het vliegveld van Bangkok staat de taxi klaar dankzij Parn en Neemoo, de eigenaren van ons guesthouse. Omdat ze er allebei niet zijn zit de sleutel in het sleutelkastje. Bij binnenkomst voelen we ons direct weer thuis. Tijdens onze vorige reis zijn we hier ook meerdere keren geweest.
Zondag is een groot deel van de stad afgesloten voor gemotoriseerd verkeer om ruim baan te maken voor de fiets. Een initiatief dat wordt gesteund door de koning die zelf ook een rondje fietst. De Thai zijn allemaal in het geel. Het gaat er vreedzaam aan toe :-) . Wij rijden ook een paar uurtjes mee en worden flink aangemoedigd. Het is voor ons een mooie manier om de stad te bekijken. We willen eerst met de trein de stad uit maar besluiten toch om het op de fiets te doen. Het is maandag (iets) minder druk op de weg vanwege een nationale feestdag en met behulp van Parn's GPX-bestand laveren we vrij soepel de stad uit. We denken maar niet aan de hoeveelheid uitlaatgassen die we binnen krijgen. Na 35 km is het nog steeds druk en bebouwd. Wij houden het voor gezien en liggen om 14.00 uur aan het zwembad.
Misschien dat we morgen iets van het Thaise platteland te zien krijgen.

• 10 December 2018 - 08:55

Ruud:

Lijkt me lastig fietsen, als ik zo naar al het water op de foto kijk :-).
    Geniet ze.

• 10 December 2018 - 09:17

Dadeja:

ha
    zo soort uitzicht heb ik elke dag.
    hoef ik niet voor op pad
    volgende week naar zweden

• 10 December 2018 - 09:18

Fam.Blankendaal:

We krijgen heimwee als we de fotos zien...
    Geniet van het platteland opweg naar Cambodja.
    Wij deden dat in 2005!

• 10 December 2018 - 12:40

Geert:

Wij hebben in die sloot gevaren. Lag dat krokodilletje nog onder dar huis ?

• 10 December 2018 - 15:08

Christa :

Nou ja nog genoeg tijd om op het platteland te fietsen. Jullie hebben er in ieder geval beter weer bij dan hier. We maken hier een inhaalslag wat regen betreft. Verder zijn al aardig gesetteld. Sasuké ligt al in het bakje van Lotje☺

• 11 December 2018 - 10:39

Ida En Ger:

Dag Jenne en Annalies,

Mooie foto's bij een leuk verslag, dank daar voor.

Jullie vielen zondag als rechtgeaarde fietsers wel weer met de neus in de boter.

Een hele mooie fietstocht verder en jullie hebben toch wel mondkapjes in de bagage.

Groeten uit een zonovergoten Groningen,

Ida en Ger

• 16 December 2018 - 19:13

Hans Moerland:

Wat een goed plan zeg het afsluiten van de stad voor gemoteriseerd verkeer. Kun je de stad op een andere bekijken. Zouden ze in Nederland ook weer eens moeten doen. Autoloze zondag. Jullie zijn inmiddels al weer op het platteland. Veel plezier. Ik zie uit naar jullie volgende reisverslagen.

• 22 December 2018 - 12:52

Marieke Hopma:

Hoi Jenne & Annalies,
    Goed plan om die grijze, natte Hollandse winter te ontvluchten.
    Het regent momenteel veel maar dat is alleen maar goed voor de natuur, dus geen klagen.
    Wisten jullie trouwens dat Roel Hoving (oud klasgenoot BDA) 12 december is overleden?
    Ik hoorde het deze week van een collega.

Goede reis verder, geniet van jullie fietstochten & tot de volgende keer! Hartelijke groeten, Marieke