Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Battambang

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

23 December 2018 | Cambodja, Khett Batdambang

We waren van plan om langs de kust richting Pattaya te gaan maar omdat daar veel drukke wegen zijn gaan we door het binnenland. Het blijkt een goede keuze. Veel rustige weggetjes, kleine dorpen en één en al vriendelijkheid. Aan de kust ten oosten van Rayong huren we een appartementje van een Duitse eigenaar. Zijn Thaise vrouw bestiert de zaak en zet ons een heerlijk Duits ontbijt voor. Echt bruinbrood en echte vleeswaren. Dit hebben we in Azië nog nooit gehad. Ze kopen het bij de Makro (die hebben ze hier dus ook al). Na een rustdag aan het strand gaan we richting Cambodja. Bij de grens kopen we een visum waarvoor aanvankelijk $35 wordt gevraagd. Wij weten dat de officiële prijs $30 is. We lachen vriendelijk en overhandigen gewoon $30. Uiteindelijk blijkt dat ook goed.Omdat het de laatste dagen, ook voor Cambodjaanse begrippen erg warm (>35 graden) is vertrekken we 's ochtends vroeg waardoor we de meeste kilometers voor het middaguur maken. We zijn vaak rond 13.00 uur al op onze plaats van bestemming. Mooi tijd om lekker af te koelen in het zwembad (indien aanwezig).
Op dit moment zijn we in Battambang en blijven hier 3 nachten. Wij herinneren ons Battambang uit 2002 als een rustig provinciestadje. Nu is het druk met auto's en brommertjes. Maar dat is de prijs van de vooruitgang. Ondanks alle drukte vinden we ook mooie rustige achterafweggetjes om de omgeving te verkennen en een openlucht restaurant aan de rivier waar we 's avonds goed terecht kunnen.
We wensen iedereen fijne feestdagen en een heel goed en gezond 2019.

• 23 December 2018 - 05:53

Tiny De Boer:

Wij wensen jullie ook fijne feestdagen en een heel goed en gezond 2019 en verder een plezierige tijd in Azie. Groeten, Tiny en Jan

• 23 December 2018 - 06:57

Arend:

Je zei op ons tochtje naar Veenhuizen al Jenne, dat je een warm weer fietser bent. Kom je aan je trekken met de genoemde temperaturen.! Is schoon drinkwater voor de bidon dan geen logistiek vraagstuk?
    Waarschijnlijk een vraag van GEEN wereldfietser.
    Wat we dit jaar gaan delen met Kerst is de afwezigheid van sneeuw. Maar daar houd elke overeenkomst ook op - in ons nadeel - vrees ik. Hier nat, nevelig en zeven graden. Wel heel goed leesweer. En dat wens ik jullie ook toe. Fijne dagen, pas goed op elkaar en tot ergens in 2019

• 23 December 2018 - 07:00

Koos:

Hallo Annelies en Jenne, ook vanuit Uithuizen hele fijne feestdagen gewenst en een gezond en sportief 2019!!
    Groet Koos

• 23 December 2018 - 07:18

Jaap En Adrie:

Wij benijden jullie zeer, veel fietsplezier en een gezond en veilig 2019.

• 23 December 2018 - 07:23

René En Héctor,:

Annelies en Jenne, Vanuit een regenachtige Groningen wensen wij jullie hele fijne Kerstdagen en een Gezond 2019. Geniet van de reis, maar vooral van het mooie weer, want dat is hier ver te zoek.
    Liefs van ons.

• 23 December 2018 - 08:06

Mirjam Van Der Meer:

Een goed en gezond 2019 voor jullie twee en voorzichtig met vuurwerk

• 23 December 2018 - 09:51

Geertje En Hans:

Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes Geertje en Hans

• 23 December 2018 - 10:37

Ina:

Ook vanuit India voor jullie fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2019

• 23 December 2018 - 13:42

Henk H.:

Fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2019. Ik wens jullie nog een mooie reis.
    Henk

• 23 December 2018 - 17:13

Daphne :

Jullie ook fijne feestdagen!

• 23 December 2018 - 18:03

Mark En Marike:

Hoi Annelies en Jenne,
    Leuk om te lezen dat jullie nu in Battambang zijn. Voor ons (alweer) bijna 7 maanden geleden.
    Heerlijk stadje, met een goede barbershop (haha). Als je nog een leuke, authentieke kookworkshop wilt, tippen we Vanak (restaurant Smoking Pot), doe hem de groeten van ons!
    Fijne kerst en een gezond 2019.
    Gr.de buurtjes

• 24 December 2018 - 04:44

Ida:

Goedemorgen jongelui,
    Net ontwaakt en jullie berichtje gelezen.Dat is wat je noemt prettig ontwaken!
    Het is gelukkig droog! Wat een regen, maar ook de tijd voor de kerstpuzzel van dr.denker.
    Het jaarlijkse terugkerend evenement, heb nog 13 rebussen te gaan.

Ger en ik wensen jullie ook fijne feestdagen en
    een goede jaarwisseling en veel fietsplezier toe op jullie verdere reis.
    Groet van Ger en Ida

• 25 December 2018 - 09:46

Annie:

prettige kerst en een goed en gezond 2019 met een voor jullie voorspoedige fietstocht in het nieuwe jaar.
    Heerlijk fietsen in de winter met 35 graden.!!!
    Groeten annie

• 25 December 2018 - 19:36

Emmy En Jan:

Hoi Jenne en Annalies,
    De eerste kerstdag zit er bijna op en voor jullie begint de tweede al weer. Nog een fijne feestdag! Fiets het jaar goed uit en een voorspoedig 2019!!

Groeten,
    Jan en Emmy

• 30 December 2018 - 18:50

Barteld:

Jullie fietsen al bijna het nieuwe jaar in!
    Voorspoed en een mooie reis verder.

• 31 December 2018 - 15:05

Henk De Vries:

Het nieuwe jaar is al begonnen bij jullie. Veel geluk en reisplezier.

• 05 Januari 2019 - 07:08

Henk Vegter:

Een mooi 2019 en een prachttrip gewenst!
    gr
    Henk