Stung Treng - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Stung Treng - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Stung Treng

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

14 Februari 2019 | Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Op een mooie zondagochtend fietsen we Saigon uit richting het natuurpark Cát Tiên. Na een dag fietsen zijn we uit de drukte en via een paar tussenstops komen we aan bij het park. We hebben een fantastische accommodatie in de vorm van een bungalow met terras aan een rivier. In het park maken we een paar mooie wandelingen en bezoeken we het krokodillenmeer. Van vrij grote afstand zien we inderdaad af en toe een kop van een krokodil. Niet erg spectaculair.
Interessanter is het bezoek aan de tunnels van de Vietcong bij Chu Chi. De Vietnamezen hebben honderden kilometers tunnel gegraven die eerst werden gebruikt bij het verzet tegen de Fransen en later tegen de Amerikanen.
In de buurt van de tunnels verblijven we in een homestay bij een Vietnamese familie. We liggen in de hangmat tussen de honden, katten en kippen die allemaal vreedzaam met elkaar omgaan. De honden accepteren de katten en de katten vreten de kuikens niet op. Over kuikens gesproken. We hebben één keer een bordje eieren besteld. Het blijken eende eieren met een embryo. Wij vinden het niet lekker maar zowel de Vietnamezen als de Cambodjanen beschouwen dit als een lekkernij. Wij hebben liever de wiener schnitsel mit bratkartoffeln die we eten bij de Duitser die een paar maanden geleden zijn German restaurant heeft geopend in Kratie, Cambodja.
In de omgeving van Kratie maken we een boottocht waarbij we de bedreigde irrawaddy zoetwaterdolfijnen zien zwemmen.
Na een monsterrit van 147 km zijn we gisteren aangekomen in Stung Treng. We verwennen onszelf met een mooie kamer met balkon en Mekongview. Morgen gaan we naar Laos.

• 14 Februari 2019 - 03:47

Daphne:

Wow wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien! Klinkt alsof jullie je nog niet vervelen! Geniet ervan! Groetjes, Daphne

• 14 Februari 2019 - 13:46

Arend:

Heb ik altijd mysterieus aan Vietnam gevonden. Idyllische plaatjes; bijvoorbeeld die bijna fluoriserend groene jonge rijstvelden op foto vijf en de relicten van de vuile oorlog met de USA, waar Annalies net uit kruipt. Heeft de lokale bevolking het nog over die oorlog? Zie je er behalve die tunnels nog meer overblijfselen van?. We zijn er mee opgegroeid. Elke avond in het journaal de eindeloze bommen regens uit de B52 vliegtuigen. Nog ‘ Johnson Moordenaar’ geroepen, daar kreeg je toen nog klappen voor, want belediging van een bevriend staatshoofd
    En nu veertig jaar na dato idyllische rijstvelden. En weer is de conclusie dat al die jonge jongens toen voor niets zijn gestorven....
    Bløf fietsen en blijf je verbazen!
    Groet

• 14 Februari 2019 - 22:55

Rudy:

De pizza gaat door als jullie terug zijn. Wij vertrekken pas de 15de, dus als we willen kunnen we het wel 3x doen. Ik genoot weer van jullie verhalen. Klinkt als ZO Azië op zijn best. Ik bedacht halverwege 'wat doen ze het rustig aan deze reis', maar toen kwam die 147 kilometer eroverheen! Petje af! Niet te lang natuurlijk, want het is hier nog steeds redelijk koud. Daphne moest vanavond nog krabben. Maar de voorspellingen zijn super, met een zonnetje en bijna 15 graden. Als jullie terug zijn in april is het weer gewoon 35 graden. Ik neem aan dat jullie Ajax hebben gezien op de telefoon? Jammer man, maar Groningen wint wel weer zo nu en dan.

• 18 Februari 2019 - 07:59

Bart:

Nou ja zeg, wat weer een prachtig verslag. Opnieuw genoten!
    Zo langzamerhand gaat het denken weer richting Nederland, is ook mooi haha.
    Intussen een zeer geslaagd Nederlands Kampioenschap achter de rug, kregen zelfs een reactie
    uit Djakarta. En wat fc Groningen betreft: gisteren gewonnen van Feyenoord.
    We wensen jullie nog een hele mooie tijd met hartelijke groeten van Bart en Annie.

• 19 Februari 2019 - 06:21

Vera Cnossen:

Hoi Jenne en Annelies,

Leuk om jullie boeiende verslagen te lezen. Nog heel veel plezier gewenst! Liefs van Vera

• 19 Februari 2019 - 07:19

Ida En Ger Helsma:

Wat weer een mooi verslag en wat een indrukken hebben jullie weer opgedaan.
    Als we de foto's van Vietnam zien, ziet dat er heel indrukwekkend uit. Heel bijzonder!!

Zoals jullie ongetwijfeld bekend zal zijn, behaalt de FCG thans de ene victorie ná de andere.
    Het is even wennen, maar dat gaat snel.

Bij de loopgroep gaat ook alles goed, maar ik kan het moment niet afwachten, dat mijn trainster weer aanwezig is.
    Even om misverstanden te voorkomen, je hoeft natuurlijk niet eerder terug te komen.

Wij wensen jullie nog heel reisplezier en mooie indrukken toe!!

De hartelijke groeten van Ida en Ger