Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Riga

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

22 Juli 2019 | Letland, Riga

Met de ferry steken we over naar Vaasa in Finland. Langs de kust fietsen we richting Helsinki. Ook hier "eeuwig zingende bossen" en meertjes. Mooi maar op de lange termijn eentonig. Het weer is redelijk maar 's avonds is het kil. We verkiezen daarom meestal een camping met warme douche en keuken boven het kamperen in de natuur.
De volgende ferry brengt ons van Helsinki naar Tallinn (Estland) waar we vlakbij het centrum onze tent opslaan. We blijven twee dagen in deze prachtige oude stad. Langs de kust met bijzonder mooie kampeerplekken (het weer is inmiddels prima) fietsen we naar Letland. Onderweg nog steeds veel bos maar nu ook afgewisseld met open gebieden. Eindelijk weer eens "ver kiekn ". Het wegdek kan vanalles zijn. Stevige bospaden, mul zand, stille wegen of een tweebaans autoweg meestal met en soms zonder vluchtstrook. In tegenstelling tot Scandinavië komen we hier veel (vakantie-) fietsers tegen.
Op dit moment zijn we in Riga, alweer een geweldige stad. Morgen gaan we richting Vilnius, de hoofdstad van Litouwen.

• 22 Juli 2019 - 13:29

Ger En Ida Helsma:

Prachtige trip en hele mooie steden, die jullie bezoeken.
    In Riga heeft een Astrea-selectie ook al van zich doen spreken, we hebben daar menig metertje te voet afgelegd.
    Zoals jullie weten, gaan we in september met praktisch dezelfde selectie naar Tallinn.
    Jammer, dat we de agenda's niet beter op elkaar hebben afgestemd.

Een hele mooie reis verder.

Groeten,
    Ger en Ida

• 23 Juli 2019 - 09:22

Harm S.Rutgers:

Hi A&J,

Als je in Vilnius bent moet je zekers even naar Trakai gaan, even buiten de stad . Het oude kasteel is nu grotendeels weer gerestaureerd en met een beetje geluk zijn er ook wel markten en feesten.
    Fietsen jullie via de Daugava naar Vilnius ? Daugavpils ook leuke stad ! en die route heeft ook rustige fietswegen.
    Fiets je terug via Polen / Bialystok ? Ook mooie stad :)
    Ik zit 1 a 2x per maand in die regio, onderweg naar Rusland

Succes !