Puck - Reisverslag uit Puck, Polen van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Puck - Reisverslag uit Puck, Polen van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Puck

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

06 Augustus 2019 | Polen, Puck

Na Riga fietsen we naar Vilnius, de hoofdstad van Litouwen. En weer bewonderen we een mooie oude binnenstad. Het platteland van Litouwen ziet er in onze ogen vrij armoedig uit. Naarmate we meer naar het westen komen wordt het beter. Na Litouwen gaan we naar Polen. Na Zweden het tweede niet-Euro land. Het prijspeil is hier nog lager dan in de Baltische staten. Laat staan Zweden en Finland.
In het westen van Litouwen lunchen we met voormalig biljartteamgenoot Fabian en zijn vrouw Isolde die toevallig in de buurt zijn. Zij nemen een deel van de "winterbagage" die bedoeld was voor Noorwegen mee naar Nederland.
Wat ons enigszins tegenstaat in de Baltische staten en in mindere mate in Polen is de houding van de mensen. Als je iemand groet is de kans groot dat er geen reactie komt. Ze kijken gewoon langs en door je heen. Stuitend is ook het gedrag van sommige caissières in winkels. Vaak zijn ze bot in hun gedrag terwijl ze zuchtend met een verveeld gezicht hun werk doen. Hier helpt zelfs geen cursus klantgerichtheid meer. Maar er zijn ook heel aardige vriendelijke behulpzame mensen.

• 06 Augustus 2019 - 15:47

Tiny De Boer:

Dag Jenne en Annalies,

Leuke foto van de ooievaar op de schoorsteen van een huis. En verwarrende verkeersborden onderweg!? En wat een groot verschil met de caissieres van de Jumbo in Groningen!
    Fijne tijd nog en groeten van Tiny en Jan

• 07 Augustus 2019 - 06:45

Christa :

Ben daar zo'n 20 jaar geleden ook geweest, zo te horen is er nog niets veranderd. Nog heel authentiek dus.....