Borkum - Reisverslag uit Borkum, Duitsland van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Borkum - Reisverslag uit Borkum, Duitsland van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Borkum

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

27 Augustus 2019 | Duitsland, Borkum

De noordkust van Polen is een grote feest voor alle leeftijden. Overal volle stranden en dorpen vol met eettenten, souvenirwinkels en kermis. Hier komen vrijwel alleen maar Polen en een enkele verdwaalde buitenlandse toerist. De Duitse kust daarentegen is veel rustiger. Het publiek is ouder en er is geen kermis en lawaai. We bezoeken een aantal kleinere Hanzesteden als Greifswald, Wolgast en Stralsund. Daarna een paar grotere, Rostock, Wismar en Lübeck. In al deze steden dwalen we even rond in het historische centrum.
Na Lübeck steken we respectievelijk de Elbe en de Weser over. Het weer wordt steeds beter, de heuvels verdwijnen en met vrijwel alleen maar tegenwind bereiken we Emden.
Hier nemen we de ferry naar Borkum waar we de verjaardag van Annalies vieren met heerlijke Duitse kost.
Als in de loop van de week de temperaturen in Groningen wat dalen dan nemen we de boot naar Eemshaven en komt er een einde aan deze mooie ca. 4400 km. lange reis. En nee, weer geen lekke band gehad

• 27 Augustus 2019 - 11:01

Daphne:

'Geen lekke band gehad' - is dat niet de goden verzoeken om dat op te schrijven voordat je thuis bent? Jullie zijn alweer behoorlijk in de buurt zie ik. Klinkt als weer een mooie reis! Annalies van harte (ben even de datum kwijt, maar staat wel op de kalender) enne.... is 'heerlijke Duitse kos't niet een contradictio in terminis?

• 27 Augustus 2019 - 11:01

• 27 Augustus 2019 - 11:07

Daphne:

Tsja en probeer de tweede er dan maar weer eens uit te krijgen ;-)

• 27 Augustus 2019 - 11:51

Marieke Hopma:

Alsnog van harte Annelies, jullie komen thuis met prachtig weer. Geniet er nog even van!

• 27 Augustus 2019 - 13:07

Tiny De Boer:

Goede reis nog naar huis! leuke foto's!! Annalies, nog gefeliciteerd!

• 27 Augustus 2019 - 15:15

Mirjam Van Der Meer:

Van harte gefeliciteerd Annelies. Nog even doortrappen en dan zijn jullie weer in Groningen.

• 27 Augustus 2019 - 19:23

Fam.Blankendaal:

Hoi fietsers.Met jaloerse gevoelens volgen we jullie op de fiets.Wat een trip.Helaas is dat niet meer voor ons weggelegd
    We fietsen nu korte stukken in de Vogezen.
    Ook hier is het prachtig weer.We zijn zondag uit Ned. vertrokken en na 2 nachten aan de Venebahn in Belgie Nu in Fresse sur Moselle.
    Goede thuiskomst en wie weet tot ziens.Warme groet van Jaap en Adri

• 27 Augustus 2019 - 22:07

Marike:

Ik zou bijna zeggen dat ik jullie een lekke band gun! Misschien heb je succes als je over een paar dagen de laatste kilometers door de binnenstad van Groningen fietst :-)
    Wat een afstand en wat een mooie herinneringen nemen jullie weer mee naar huis in het hoofd en in de benen.
    Veel plezier, ook nog het laatste stukje!
    Marike