Curacautin - Reisverslag uit Curacautín, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Curacautin - Reisverslag uit Curacautín, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Curacautin

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

10 Maart 2016 | Chili, Curacautín

De afgelopen dagen hebben we eerst door landbouwgebied gefietst. Naast aardappels en maïs, veel koeien zowel voor de slacht als voor de melk. Nestlé heeft in die gebied een paar grote melkverwerkende bedrijven. Mooi weer, zuidenwind, veel asfalt. Dat maakt het leven van een fietser een stuk gemakkelijker. Toch schieten we hemelsbreed niet erg op. Van zuid naar noord is er één weg. Dat is een hele drukke autoweg. Het alternatief is zig zag door het land. Vaak kun je dan doorsteken via kleine onverharde weggetjes maar die zijn regelmatig van slechte kwaliteit. Één van de onverharde weggetjes eindigt bij de rivier. Alvorens we worden overgeroeid neemt de bootsman alle tijd om uitgebreid met ons te praten. Aan de overkant krijgen we zijn mailadres met het verzoek om de gemaakte foto's te mailen. Ook in dit gebied zijn veel Duitse invloeden. We kunnen niet altijd de uitnodigende borden met "KUCHEN" weerstaan. En dat zijn geen kleine stukjes taart. We fietsen het er wel weer af.
Onderweg genieten we van het gekwetter en gevlieg van groepen groene parkieten.In de buurt van Villarica komt de gelijknamige vulkaan in beeld. Deze is een paar jaar geleden uitgebarsten en heeft de nodige schade aangericht. Via een pittige onverharde weg en mooi asfalt komen we in Melipeuco. Het eerste dorpje dat we in midden december 2007 aandeden in Chili. Vandaar gaan we door het Parque Conguillio langs de mooie Llaima vulkaan die op 1 januari 2008 is uitgebarsten. We zagen dat toen op TV. Dat was toen heel vreemd. We waren toen net vlak langs die vulkaan gefietst. De klim naar boven is zwaar maar heel mooi. Boven aangekomen kamperen we onder een majestueuze sterrenhemel. Vandaag slapen we in een mooi hostal in Curacautin. Bier, witte wijn en paella, natuurlijk zelf gemaakt.

• 11 Maart 2016 - 12:45

Marieke Hopma:

Prachtige foto's jongens! En dat gebak hadden jullie wel verdiend na al dat ploeteren op de fiets denk ik.
    Leuk om te zien dat je nog steeds van dieren houdt Annalies. Kan me jullie hond van vroeger thuis nog wel herinneren. Have fun! Lieve groet, Marieke

• 11 Maart 2016 - 17:13

Geert:

Weer prachtige foto's dit keer !! Veel ( fiets) plezier verder.

• 11 Maart 2016 - 21:56

Tineke:

Mooie foto's! Ik ben benieuwd naar het vervolg van jullie route.

• 14 Maart 2016 - 20:54

Jantje:

Mooie foto's! Heel veel plezier nog op jullie fantastische trip.