Puerto Guadal - Reisverslag uit Puerto Guadal, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Puerto Guadal - Reisverslag uit Puerto Guadal, Chili van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Puerto Guadal

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

10 Februari 2016 | Chili, Puerto Guadal

We vliegen naar Balmaceda, de luchthaven bij Coihayque. De fietsen worden weer opgebouwd en we rijden naar Coihayque. We blijven twee nachten op een camping en slaan noodproviand en gasblikjes in. Dan gaan we zuidwaarts. De trip naar Cerro Castillo is gelijk 100 km. Gelukkig is dit deel van de Carretera Austral geasfalteerd. De volgende dagen is het gedaan met het asfalt. En om het erger te maken, ze zijn over een afstand van 40 km bezig met wegwerkzaamheden. Het is de bedoeling om nagenoeg de gehele Carretera te asfalteren. We vinden na ongeveer 65 km een mooie wildkampeerplekp langs de Rio Murta. 's Nachts denkt Annalies dat er iemand bij de fietsen rondspookt. Het blijken een paar koeien te zijn. De volgende dag lunchen we in een gelegenheid waar we 8 jaar geleden hebben overnacht. Wij herkennen de uitbaatster niet meer en dat blijkt wederzijds. Rio Tranquilo blijkt van een rustig dorpje te zijn getransformeerd in een booming toeristenhub. De wegen zijn er niet beter op geworden, er is meer "wasbord". Dat fiets beroerd, vooral als je er in een afdaling mee wordt geconfronteerd. Op dit moment zitten we in een cabana in Puerto Guadal aan de weg naar Chile Chico. Deze weg die weliswaar erg zwaar is om te fietsen, is een lang gekoesterde wens om nog eens te fietsen. Dit moet zo ongeveer de mooiste weg in Zuid Chili zijn. Hij loopt langs het mooie blauwe Lago General Carrera, met aan alle kanten sneeuwtoppen en gletchers. Nu maar hopen dat de regen geen roet in het eten (en uitzicht) gooit.

• 10 Februari 2016 - 23:33

Jantje:

Dit roept heel veel goede herinneringen op!

• 10 Februari 2016 - 23:52

Hans:

Mooie herinneringen aan deze route. Wij hebben gekampeerd aan het begin van de route. Mooie camping, 's-morgens ontbeten aan het water, strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje. Weg langs het meer is onbeschrijfelijk mooi. Blijf nog veel mooie foto's en verhalen sturen. nog veel plezier op jullie reis. groeten Hans

• 12 Februari 2016 - 15:46

Amy:

Superrrrr mooi daar!!!
    geniet ervan!

groetjes Amy

• 14 Februari 2016 - 13:18

Willy O:

Moi! Dank voor de geschreven regels. Ik begrijp dat het zowel afzien als genieten is... Wat een belevingen allemaal. Fietsvakantie blijft toch een van de leukste vrijetijdsbestedingen!