Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Perth

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

08 Februari 2018 | Australië, Perth

Magpie, ringneck, little corella, galah en black cockatoo zijn namen van vogels die ons 's ochtends wakker maken. Tijdens het fietsen krijgen we soms het gevoel te worden uitgelachen door de kookaburra. De geluiden zijn net zo exotisch als de namen, om van de kleuren van deze gevederde vrienden maar niet te spreken.
Nadat we Perth achter ons hebben gelaten slapen we iedere nacht in ons tentje op campings. Er zijn ook bushcamps op hele mooie plekken in de natuur maar daar is geen (drink-) water en wij stellen een douche na een dagje fietsen erg op prijs.
Na Augusta zouden we aanvankelijk richting Albany. Dat idee hebben we laten varen omdat het in het zuiden behoorlijk fris is en omdat er maar heel weinig wegen langs de kust gaan. We gaan kriskras noordwaarts en komen er wederom achter dat het een fabeltje is dat Australië vlak is en zeker niet als je op een fiets zit. Behalve op een paar grote doorgaande wegen is er bijzonder weinig verkeer. Toch is dit voor Australische begrippen een dichtbevolkt gebied. Australië telt ruim 24 miljoen inwoners, dat zijn er gemiddeld slechts 3 per km2 (in Nederland 504!!). En omdat slechts een klein deel in een auto zit is het geen wonder dat we weinig auto's tegenkomen:-). Regelmatig verlaten we het asfalt (spreek uit: bitsjemin) en rijden over niet geasfalteerde stille binnenwegen waarbij we steeds ons best doen om de wasbordstukken te vermijden.
Naast het vee van de boeren zien we niet veel dieren in het wild. Af en toe een paar kangoeroes, één keer emoes en een enkele slang op de weg. Die kunnen behoorlijk groot zijn. Wij hangen niet de Freek Vonk uit en rijden er met een wijde boog omheen. Dan blijkt dat het dier minstens zo bang voor ons is en kronkelt snel de berm in. Afgelopen dinsdag zijn we een dagje naar Rottnest Island geweest. Mooie stranden en vooral bijzonder vanwege de vele quokkas, buideldieren die op ratten lijken. Dat was ook de reden voor VOC-kapitein Willem de Vlamingh om het eiland maar naar deze dieren te vernoemen. Hij noemde het Rottennest.
Morgen vliegen we naar Adelaide voor de volgende etappe.

• 08 Februari 2018 - 14:53

Koos:

Dag wereldreizigers, terwijl jullie in de zon fietsen zitten we hier op dit moment met werkelijk prachtig winterweer. Overdag (meestal) strak blauwe lucht, zon en net boven nul denk ik, 's nachts een graad of 5 vorst. Maar helaas duurt het niet lang genoeg om op natuurijs te kunnen schaatsen. Dus Jenne, je hoeft jouw reis niet af te breken en deze kant op te komen, weer geen Holland-Venetie tocht :(
    Komend weekend gaan we wel naar Friesland trouwens, niet om te schaatsen maar om biljartles te geven (of krijgen, das nog even afwachten..) Het duel BC De Harmonie - De Friesche Club staat weer op de agenda. Ik zal de uitslag doorgeven.
    Jullie veel (fiets)plezier nog!!

Gr Koos

• 09 Februari 2018 - 17:03

Ineke Koets:

Hoi avonturiers alles naar wens neem ik aan. Jullie beleven wat als ik alles lees. Toch ben ik niet jaloers vanwege de slangen af en toe op de weg, daar ben ik doodsbang voor. Gelukkig trekken jullie je er weinig van aan en fietsen rustig verder. De vogels lijken mij wel heel mooi. Nou op naar Adelaide om daar het avontuur verder aan te gaan. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Ineke

• 09 Februari 2018 - 18:41

Willy Wind:

Toch een hele belevenis denk ik al die mooie vogels en vreemde dieren. Wel heerlijk om op zulke rustige wegen te fietsen. Ik vind het hier altijd druk op de weg; ook op de fiets rijden de auto:s soms heel dicht bij je langs. Ik kan mij voorstellen dat jullie wel even willen douchen na een dag fietsen want in Australie is het nu zomer op de meeste plekken. Geniet er maar van.
    Bij ons gaat het goed. Wij wensen jullie nog een fijne vakantie toe.
    Liefs germ en willy