Ban Lam Narai - Reisverslag uit Ban Lam Narai, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Ban Lam Narai - Reisverslag uit Ban Lam Narai, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Ban Lam Narai

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

23 Maart 2019 | Thailand, Ban Lam Narai

De rit van Kong Lor naar Vientiane gaat voornamelijk over de grote weg. Na een paar lange ritten rijden we de stad binnen. Was Vientiane bij ons eerste bezoek in 2002 nog een stoffig provinciestadje, nu is het een grote stad met de nodige hoogbouw. Dit alles mogelijk gemaakt met "China Aid". We vertoeven een viertal dagen in een heerlijk hotel met zwembad. Kennelijk trekt het hotel fietsers aan want naast een Nederlands fietskoppel zijn er ook nog een paar Australische fietsers en komt er later nog een tweetal Canadese fietsers dat we trouwens al eerder hadden ontmoet. De overheerlijke pizza's bij de buren (Italiaanse kok) zijn een welkome afwisseling voor alle rijst en mie.
Dan is het tijd om richting Bangkok te koersen. Eerst moeten we over de zogenaamde Friendshipbridge naar Thailand. Volgens alle berichten mag je niet fietsend over de brug en moet de fiets in de bus (moest ook in 2002). Nadat we de Laotiaanse grenshorde hebben genomen zien we de bussen staan maar we rijden op goed geluk door. Een aantal honderden meters verder is er ineens een controlepost. We gebaren dat we graag door willen. Met een vriendelijke glimlach wordt ons doorgang verleend en gebeurt wat we niet voor mogelijk hadden gehouden, we gaan fietsend over de brug.
We volgen de Mekong aan de Thaise kant nog een aantal dagen en fietsen in de provincie Loei richting het zuiden.
Op 24 maart zijn hier plaatselijke verkiezingen. De vele politieke partijen doen flink hun best met posters plakken en rondrijden in auto's met luide installaties waarmee ze hun boodschappen kenbaar maken. Nu maar hopen dat deze verkiezingen beter aflopen dan de laatste in ons vaderland waar de uil van Minerva aan ons is verschenen en waar een nieuw Boreaal tijdperk aan de horizon opdoemt. Oppassen!!!
We hebben uitgerekend dat we fietsend Bangkok kunnen bereiken en zijn de stad inmiddels op zo'n 300 kilometer genaderd. De laatste dagen hoeven we maar kleine afstanden (max. 70 km). Dat is maar goed ook want de temperatuur stijgt in de middag naar boven de 40 graden.

• 24 Maart 2019 - 05:07

Jenne Oosting:

Test

• 25 Maart 2019 - 12:55

Ida En Ger Helsma:

Beste Jenne en Annelies,

Wat weer een mooi verslag, waarin ook de politieke ontwikkelingen in Nederland ook nog even werden aangestipt.
    Het was als rechtgeaard (sociaal) democraat wel even "slikken", toen de resultaten van de partij van de heer Baudet bekend werden.
    Complimenten voor de manier waarop jullie de controlepost op de Friendshipbridge hebben overtuigd.
    Heel veel succes met het fietsen naar Bangkok, je hebt er ieder geval goed weer bij.

Met vriendelijke groeten,
    Ida en Ger Helsma

• 28 Maart 2019 - 09:16

Annie:

Annelies en Jenne ik denk dat de controlepost bij de brug jullie doorgang hebben verleend op jullie vrolijke
    gezichten. Bijzonder dat jullie bijna 20 in jaar later weer in dezelfde stad zijn en de veranderingen daar zien.
    Nog even en de wereld van China.
    Waarschijnlijk zijn jullie inmiddels in Bangkok aangekomen en daar zijn ook vast mooie en leuke dingen te beleven en te zien. In Nederland begint het zo langzamerhand lente en te worden. Jullie komen in een goed
    seizoen weer terug.
    Nog een goede reis.