Yeoju - Reisverslag uit Yeoju, Zuid-Korea van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Yeoju - Reisverslag uit Yeoju, Zuid-Korea van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Yeoju

Door: Jenne

Blijf op de hoogte en volg Jenne

26 Augustus 2023 | Zuid-Korea, Yeoju

Op Schiphol worden de fietsdozen opgemeten, en ja hoor ze zijn 3 cm te groot volgens de dame van Korean Air. Ze laat een tabel zien waar in de eerste kolom $ 130 staat en in de volgende $ 400. Dat wordt ons toch te gortig. Uiteindelijk lukt het om, na interventie van een andere werknemer van de maatschappij, de fietsen voor $ 130 mee te krijgen. Aangekomen in Seoul blijkt dat we 4 regendagen voor de boeg hebben. We blijven dus maar wat langer in de stad. Met de metro crossen we de stad door om verschillende toeristische highlights te bezoeken waaronder het historische Gyeongbokgung paleis, het Leeum museum of art en het Namsangol Hanok village met veel oude traditionele huizen.

Seoul is voor Europese begrippen een erg grote stad, 12 miljoen inwoners en met de voorsteden erbij 20 miljoen. Toch voelt het lang niet overal druk. Wat opvalt is dat er bijna overal openbare Wifi is. Lekker makkelijk als je geen lokale simkaart hebt.

Langs de rivier fietsen we de stad uit over een perfect fietspad. Ook het vervolg van de route gaat over mooie fietspaden.

De eerste twee fietsdagen zitten erop en we vieren de verjaardag van Annalies met taartjes, een prachtige kamer in een boutique-hotel en een lekker etentje met veel verschillende ingrediënten in een grote pan die op tafel wordt verwarmd. Geen idee hoe dat heet.

Het land voelt goed, de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Met engels lukt het vaak om ons verstaanbaar te maken en anders is er wel Google translate. Zolang de regen ons geen parten gaat spelen fietsen we moedig voorwaarts.

• 26 Augustus 2023 - 15:42

Jenny Oostland :

Leuk om te lezen, Annalies, nog van harte

gefeliciteerd met je verjaardag....

Tot horens,

• 26 Augustus 2023 - 16:08

Wout En Vera:

De kop is eraf! Goede reis en van harte Annalies. We gaan jullie weer met veel plezier volgen!

• 26 Augustus 2023 - 17:29

Henriette En Jan Willem:

Jenne en Annalies, zo leuk om jullie weer te volgen en nog van harte Annelies! Liefs JW en Henriette

• 26 Augustus 2023 - 17:57

Koos Riepma:

Nog gefeliciteerd Annelies [e-1f91d][e-1f618]

En weer mooi om jullie belevenissen te lezen!

• 26 Augustus 2023 - 18:53

K. Thoma:

van harte gefeliciteerd Annelies!

Jenne je kunt de app sayhi downloaden perfect. deze kun je inspreken en

vertaald in gesproken woord of geschreven.

gr. Koeno

• 27 Augustus 2023 - 09:29

Jan Feijen:

mooi te horen dat het land jullie goed bevalt. Jammer van de regen, maar die kan in Korea inderdaad heftig zijn. Nog gefeliciteerd met Annelies haar verjaardag, en nog veel plezier op jullie verdere reis

• 27 Augustus 2023 - 10:37

Willemienvan Dongen:

Wat een mooi verslag om te lezen. Nog van harte gefeliciteerd, Annalies.

Groetjes,

Willemen

• 27 Augustus 2023 - 11:48

Tiny De Boer En Jan Van Berkel:

Jenne en Annalies, Wij wensen jullie weer een mooie reis. Annalies nog gefeliciteerd met je verjaardag. We zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's. Veel plezier. Hartelijke groeten, Tiny en Jan

• 27 Augustus 2023 - 14:27

Henk C.:

Wat weer een mooi verslag en Annelies gefeliciteerd met je verjaardag!

Blijf genieten [e-1f6b4][e-1f3fb][e-1f6b4][e-1f3fb][e-1f44f][e-1f44f][e-1f490]

• 27 Augustus 2023 - 19:36

Trineke:

Leuk om jullie te volgen!

Annalies nog van harte gefeliciteerd!

Veel fietsplezier, groetjes Trineke

• 28 Augustus 2023 - 09:00

Hilda En Bart:

Wederom veel fiets- en overig plezier Jenne en Annelies! We gaan jullie uiteraard opnieuw volgen en Annelies nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Is Noord-Korea ook nog een mogelijkheid? :-)

• 28 Augustus 2023 - 09:59

Mirjam Strieker:

Veel plezier en ik verheug me op de reisverslagen

• 28 Augustus 2023 - 14:36

Marike:

Nog van harte gefeliciteerd Annalies! [e-1f388] De eerste fietskilometers gemaakt, op naar nieuwe avonturen, ik lees ze graag mee.

• 28 Augustus 2023 - 16:41

René:

Allereerst Annalies van harte gefeliciteerd met je verjaardag. [e-1f382][e-1f37b]

Het is heel leuk om jullie weer te volgen. Wat een mooie reis gepland.

De eerste fietskilometers zijn al gemaakt.....Heel veel plezier!!

• 29 Augustus 2023 - 08:12

Marieke :

Gefeliciteerd Annalies, zo te horen heb je een prima verjaardag gehad! [e-1f609] Zuid-Korea moet een prima land zijn om te verblijven (gehoord van vrienden die er een tijdje expat zijn geweest). Veel plezier! Hartelijke groet, Marieke

• 29 Augustus 2023 - 09:55

Emmy:

Moedig voorwaarts!!!

• 29 Augustus 2023 - 14:23

Jan En Ria:

Nog gefeliciteerd Annelies! Fijn om jullie te volgen!

• 07 September 2023 - 05:51

Jan-Willem :

Jullie bedoelen natuurlijk bibimbap, dat zullen jullie daar wel vaker eten.

• 17 September 2023 - 13:29

Hans:

Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag Annalies. Mooi verslag. Wat een gedoe zeg op Schiphol met die fietsen, maar gelukkig is het nog goed gekomen en zijn de fietsen voor een redelijk bedrag mee gegaan. Het is goed fietsen daar. Alleen een beetje jammer van die regen. Nog heel veel plezier daar.