Nîmes - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Nîmes - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Nîmes

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Jenne

28 April 2024 | Frankrijk, Nîmes

We blijven een paar dagen in Barcelona en bezoeken o.a. de Sagrada Familia. Dankzij een progressieve bugemeester is Barcelona in een paar jaar omgetoverd van een fietsonvriendelijke stad naar een stad met heel veel fietspaden en fietsen wij soepel de stad uit. Na Barcelona gaan we langzaam naar het noorden. Omdat de nachttemperatuur nog laag is slapen we steeds binnen. Vaak kiezen we voor appartementjes zodat we zelf kunnen koken om de kosten wat te drukken. We hebben tenslotte ook al 7 maanden buiten de deur gegeten. We bezoeken mooie oude steden. In Azië hebben we o.a. de pracht van oude ommuurde steden wel gemist. Europa heeft een rijke historie waar gelukkig veel van is bewaard. In Spanje zijn we vooral onder de indruk van Gerona, een voormalige woonplaats van Lance Armstrong. Misschien wel de reden dat er daarom zoveel wielrenners zijn.

De eerste fietsweken kampen we voortdurend met een harde noordenwind die ook nog koude lucht meebrengt. Heuvel op met een harde tegenwind maakt je wel sterk.

Vlak na de Pyreneeën kamperen we zowaar 3 nachten. Daarna gaat de temperatuur weer omlaag. Na steden als Perpignan, Beziers en Narbonne zijn we nu in Nîmes aanbeland. Bij elke plaats blijven we een dag om de stad te bekijken. Een voordeel als je veel tijd hebt. Maar niet alleen de "bekende" steden zijn mooi. Zo komen we bij toeval terecht in Pézenas. Hier lijkt de tijd in de binnenstad sinds de middeleeuwen te hebben stilgestaan. Echt de moeite van een bezoekje waard. En we overnachten in Latour-de-France zonder hem gereden te hebben.

Terug in Europa denk je dat er overal wel goede wifi zal zijn. Het omgekeerde is waar. Soms is er helemaal niets en andere keren mag je bij de receptie zitten om ontvangst te hebben. Dat is in Azië wel beter geregeld.

Komende week wordt er regen voorspeld. Langzamerhand zullen we toch wel weer naar het noorden moeten met de hoop dat de temperatuur wat omhoog gaat en dat de noordenwind en de regen met de zomer op komst zullen verdwijnen.

• 29 April 2024 - 23:02

Arend:

Dit jaar schijnt het weer sterk onder invloed van El Nino te staan. Eigenlijk is het al sinds oktober behelpen. Veel nattigheid, magere temperaturen en niet overdadig veel zon. Overigens heeft ook Zuid-Oost Azië er last van. Daar zijn de temperaturen extreem hoog. Wees blij dat je daar weg bent, want ook zonder een meter fietsen raakt je bloed daar aan de kook. En ook El Nino gaat weer voorbij ! Vandaag heerlijk gewandeld in de korte broek bij 19 graden

• 30 April 2024 - 09:58

Aukje Atsma:

Hoi, jullie houden het goed vol! Nog geen heimwee naar je eigen huisje? Hier eindelijk ook een beetje mooi weer. Ik heb genoten van jullie verslagen. Deze laatste kreeg ik zelfs 6 x. [e-1f602] Ik wens jullie nog een mooie reis terug naar Groningen. Ook nait min!

Hartelijke groeten,

Aukje

• 30 April 2024 - 10:12

Fred Breeuwsma:

Nu jullie weer wat dichter bij huis zijn is het voor ons ook beter te bevatten waar jullie zijn.

Goede reis nog. Het eindverslag hoeven we overigens niet in 7-voud.[e-1f602]

• 30 April 2024 - 10:29

Willemien Van Dongen:

Geweldig weer. En fijn dat jullie Europa ook weer waarderen. Veel fietsplezier nog.

Gr, Willemien

• 30 April 2024 - 13:16

Marianne En Frank:

Wat grappig, we fietsen in de buurt. Zijn in de Chevennes geweest, ook Nimes bezocht en nu aan de andere kant van de Rhone natuurgebied Alpilles. Inderdaad slecht weer, koud en regen, die harde noordenwind zat ons ook tegen. Wij hebben wat minder tijd dan jullie helaas, nu weer wop weg naar de fietsbus in Avignon.

veel plezier nog en volgende week wordt het beter weer!

Marianne

• 30 April 2024 - 14:04

Tiny De Boer:

Bedankt voor weer een interessant verslag en om te lezen over de verschillen met Azie. Het weer zal wel moeten wennen; we hebben hier eindeloos veel regen gehad en de duinen staan hier en daar blank. Wij wensen jullie nog een goede voortzetting richting het noorden en hopen jullie verhalen ook nog eens live te horen. Hartelijke groeten van Tiny en Jan