Ruisui - Reisverslag uit Ruisui, Taiwan van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Ruisui - Reisverslag uit Ruisui, Taiwan van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Ruisui

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

07 Juli 2020 | Taiwan, Ruisui

Weer aan de westkust bezoeken we de Penghu eilanden. Dan hebben we zo'n beetje alle eilanden van dit eiland gehad. We blijven daar een hele week en doen dan vanaf Kaohsiung weer het zelfde rondje onderlangs richting Hualien. Veel is hetzelfde gebleven. De apen (Formosa makaken) zitten nog op dezelfde plekken en de heuvels, de tempels, de mooie uitzichten en de hotels en restaurants zijn bekend. Boekten we eerst via Booking.com, na gaat het meestal via Line (de hier populaire tegenhanger van WhatsApp). Dat levert in de meeste gevallen ook nog een mooie korting op.
Weer aangekomen in de East Rift Valley zijn de rijstvelden helaas geoogst. Waren de velden eerst golvend groen, nu staan er gele stoppels in zwarte grond. Ook het klimaat verandert. Het is regentijd en de temperatuur stijgt. Rond 9.00 uur is het al boven de 30 graden. Gelukkig bestaat de regen vooral uit buien die met name 's nachts en aan het eind van de dag vallen.
We worden inmiddels veel herkend wat weer leuke contacten met zich meebrengt. Het is een heel andere dynamiek dan tijdens voorgaande fietstochten. Toch heeft ook dit z'n charme. We zijn van plan om in de komende weken nog een keer, deels via een andere route over de bergen naar de westkant te fietsen en daarna het noorden en Taipei te bezoeken.
Het einde van onze tocht komt in zicht. Op 17 augustus hebben we een rechtstreekse KLM vlucht naar Amsterdam geboekt.
Nu maar hopen dat de KLM in augustus weer vliegt tussen Taipei en Amsterdam.

• 07 Juli 2020 - 10:01

Hilda & Bart:

Mooi verhaal weer jongelui! Bij thuiskomst echt een keer een dia-avond of iets dergelijks organiseren hoor, met toelichting en prachtige anekdotes! Want jullie zitten vol reisverhalen en daar zou je toch eigenlijk iets mee moeten doen...

Groetjes en nog veel plezier!
    Bart& Hilda

• 07 Juli 2020 - 11:06

Fred:

Mooi op tijd terug Jenne.
    En maar hopen dat het kan, want de taferelen na de lockdown vragen om een nieuwe. Veel plezier nog.

gr. fred en José

• 07 Juli 2020 - 15:34

Annie:

Mooi om zo intensief een land te leren kennen. En fietsen in de regen met 30 graden heeft ook wel z,n bekoring. De bewoners (en makaken) zullen jullie missen als jullie weer teruggaan. Bijna het hele land zijn jullie doorgereden, en aan de verslagen en foto,s te zien, zonder grote coronavrees.
    De foto,s geven een mooi beeld van het land en vriendelijke bewoners.
    Nog een goede tijd veel fietsplezier. groeten Annie

• 07 Juli 2020 - 17:56

Jerrit:

We hebben jullie gemist en hopen op een spoedig weerzien.
    groetjes van "iedereen"

• 07 Juli 2020 - 21:10

Ger:

Goedenavond Annalies en Jenne, tenminste, het is hier 21.00 en het regent helaas.
    Altijd weer gezellig om jullie doen en laten te lezen. Hoeveel kilometers hebben jullie er inmiddels al weer opzitten?
    Het lijkt ons heel bijzonder om jullie ervaringen zelf te doen, maar daar wagen wij ons niet (meer) aan. Eenkennige Grunningers die we zijn.
    Het trainen bij Astrea is ook weer begonnen, met een enkele beperking, dus daar waag ik mij niet aan. Elke zondag loop ik met Natasja en als het weer het toelaat een training met Dirk en René.
    We wensen jullie nog een mooie voortzetting van jullie vakantie, met mooie foto's.
    Blijf gezond en tot gauw!

Ger en Ida

• 13 Juli 2020 - 14:48

Willy:

Weer mooi verhaal, verhaling, betaling, afdaling, maling, draling, herhaling...
    Nog ruim een maand toeren dus, kind aan huis in Taiwan...
    Nog een mooie maand gewenst sâam!

• 19 Juli 2020 - 22:27

Stoffer:

Dag Annalies en Jenne. Even een berichtje oet Thais'n. Wat een prachtige verhalen hebben jullie meegemaakt en beschreven en wat een mooie omgeving. De Aziatische gastvrijheid komt ons heel bekend bekend voor.
    Heel gezellig en die taalbarrière is soms lastig maar met handen en voeten en Google translate gaat dat zeker lukken. Helaas konden wijzelf door de Corona niet naar onze dochter in BKK en zij ook niet NL. Volgend jaar hopen we. Hier verder alles ok. Wel heeft Willie bij moeten springen in het ziekenhuis voor corona patiënten uit het Oosten en Zuiden van land. Maar de druk is daar gelukkig vanaf.
    Ikzelf veel thuiswerken maar ja dat is bijzaak. We zijn druk bezig met het organiseren van de ThesingeRun.
    Wel in aangepaste vorm. Hopelijk krijgen we volgende maand vergunning.
    Wens jullie nog een prettig verblijf in Taiwan en hopelijk tot snel in de bar van Astrea want deze is sinds 2 weken weer open.