Taipei - Reisverslag uit Luodong, Taiwan van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Taipei - Reisverslag uit Luodong, Taiwan van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Taipei

Door: A&J

Blijf op de hoogte en volg Jenne

10 Augustus 2020 | Taiwan, Luodong

De noordkust is mooi maar qua verkeer wel wat drukker. We bezoeken het kattendorp Houtong. Inderdaad overal katten en..... kattenvoer en - souvenirs. Een paar dagen later logeren we bij een kunstenaar (zanger en schilder) die in Utrecht aan het conservatorium heeft gestudeerd. We hebben een Spartaanse kamer in zijn grote huis dat volstaat met zijn schilderwerken. Helaas is zijn Nederlands net zo slecht als ons Chinees. Gelukkig spreekt hij goed Engels. We blijven een dag en gaan een middag naar de kust, even zwemmen. Op het strand zien we verrassend veel mensen in het water. In het algemeen zijn taiwanezen geen waterdieren en zonaanbidders. Ze houden wel van fotograferen. Ook nu zijn er genoeg taiwanezen die eindeloos (groep) selfies maken en niet verder dan tot de enkels in het water komen.
In Taipei blijven we ruim een week. Het is een grote stad met ruim 2.5 miljoen inwoners. Met de metro crossen we door de stad. We bezoeken een aantal musea, het Chiang Kai-shek memorial, maken een mooie tocht met een gondel naar een heuvel buiten de stad, bezoeken de 101 tower met een hoogte van 508 meter (tot juli 2007 het hoogste gebouw ter wereld) en eten weer eens wat internationaler.
Ondertussen zijn we bezig om de terugvlucht te regelen. Dat is nog een heel gekloot. We willen graag onze geannuleerde rechtstreekse KLM vlucht omzetten naar een andere rechtstreekse vlucht. Uiteindelijk lukt dat na een bezoek aan het China Airlines kantoor en met de goede ondersteuning van AWOL, ons reisbureau. Van de KLM hebben we minimale medewerking gehad, zeer teleurstellend. Als alles goed gaat komen we op 21 augustus aan op Schiphol. Hoewel Taiwan coronavrij is wordt het door buitenlandse zaken beschouwd als risicogebied (één China politiek?) en moeten we formeel 14 dagen in thuisquarantaine. Maar eerst nog maar zien of we de fietsen in de trein krijgen.
We gaan ervan uit dat onze medelanders zich de komende tijd een beetje verantwoordelijker gaan gedragen zodat we niet in een lockdown terecht komen.
Vandaag vertrekken we uit Taipei om nog een klein rondje te maken op de fiets en dan nog een paar dagen te logeren bij Li en Ronia.

• 10 Augustus 2020 - 10:01

Fred:

Mooi luitjes.
    Die thuisquarantaine zal niet meevallen, want je hebt je huis dan toch nog niet terug of wel?
    Goede reis

Gr. Fred en José

• 10 Augustus 2020 - 10:13

Bart & Hilda:

Mooi, die kabelbaan tocht! hebben wij in Hong Kong gedaan. Leuk verslag ook weer, jullie hebben echt schrijverstalent. Wie schrijft de stukjes? Als jullie weer thuis zijn, zijn we heel benieuwd naar jullie uitgebreide reisverhalen! Iets voor een dia-avond in de kantine van Astrea?

• 10 Augustus 2020 - 11:46

Ger Helsma:

Hoi Annalies en Jenne,
    Altijd weer met plezier lezen wat jullie weer ondernomen hebben. Petje af voor jullie ondernemingslust.
    Wij zullen er alles aan doen opdat jullie niet in een lockdown terecht komen.
    Toch in quarantaine en je huis niet in kunnen? Michel is na een verblijf van 4,5 week vanochtend weer vertrokken naar de Falkland. Zijn kamer is dus vrij.Nog mooie dagen en goede terugreis gewenst.
    Groet van Ger en Ida

• 10 Augustus 2020 - 13:27

Tiny De Boer:

Wij wensen jullie nog een plezierige anderhalve week in Taiwan en een goede reis terug naar huis. Bedankt voor alle mooie reisverhalen. Groeten van Jan en Tiny

• 11 Augustus 2020 - 07:46

Mirjam Van Der Meer:

Ik wens jullie een goeie reis naar huis en succes met de thuisquarantaine. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, laat het maar weten

• 11 Augustus 2020 - 22:39

Ruud:

Fijne laatste 10 dagen daar nog. En die quarantaine komt je niet onderuit, als ik de berichten van vandaag volg. Maar wellicht 10 i.p.v. 14 dagen.
    Hoe dan ook: een goede reis straks.
    Hg
    Ruud

• 11 Augustus 2020 - 23:12

Rudy:

Een mondkapje zou ik wel begrijpen, maar waarom heb je dat Zorro masker in je haar? Moet ik jullie huis nog ontruimen de komende weken of hebben jullie dat zelf al geregeld? Goede reis alvast. En bereid je voor, het is hier bloody hot

• 14 Augustus 2020 - 15:27

Willy:

Door eigen fietsvakanties met weinig internet/telefoonbatterij een verlate reactie: ik ben heel benieuwd hoe jullie terugreis zal verlopen, hoop dat het allemaal vlot gaat. En dat het volgende week nog/weer wat koel is zodat het reizen een beetje aangennam is...
    De thuisquarantaine maar even afwachten. Op de fietsvakanties in Duitslang gemerkt dat de Duitsers zich gedisciplineerd gedragen mnt de mondkapjes, de desinfectie en adresgegevens op terrasjes e.d. Sommige Nederlanders onderweg, in de buurt van NL, hadden echter weer de bekende ned. grote bek over de maatregelen... na zo'n lange periode in Taiwan zal het misschien toch even wennen zijn in NL?

• 20 Augustus 2020 - 14:54

Ruthger:

succes deze laatste uurtjes aldaar

• 21 Augustus 2020 - 10:29

Marieke Hopma:

Welkom thuis beiden! Jullie bericht was in de spambox terecht gekomen, vandaar een wat late reactie.
    Hier is het inmiddels beetje bij beetje aan het afkoelen, wat voor jullie ook wel prettig wennen is denk ik.
    Hoop dat jullie een fijne plek krijgen om in quarantaine te gaan. Sterkte met weer wennen in Nederland en bedankt voor de leuke verhalen, ik heb ze met plezier gevolgd! Tot in het Forum!!