Lat Krabang - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu Lat Krabang - Reisverslag uit Lat Krabang, Thailand van Jenne Oosting - WaarBenJij.nu

Lat Krabang

Door: Annalies en Jenne

Blijf op de hoogte en volg Jenne

26 November 2023 | Thailand, Lat Krabang

Als we uit PyeongChang vertrekken is het weer omgeslagen. 's Nachts vorst maar overdag meestal zonnig en temperaturen rond de 6° C. Net voordat het weer echt slecht wordt komen we aan in Seoul. Nog een paar leuke dagen in de stad en dan op naar het vliegveld, en ja hoor, weer gedoe over het formaat van onze fietsdozen. Gelukkig krijgen we de dozen mee zonder extra kosten, een hele opluchting.

In Bangkok vertoeven we eindelijk weer in de warmte (ja ja, inclusief zwembad) al mag het soms wel een graadje minder. Bangkok voelt voor ons een beetje als thuiskomen ondanks dat we i.v.m. een verbouwing niet terecht kunnen op ons vaste adres bij Parn en Neemo in hun kleine guesthouse voor fietsers. Wel heeft Parn voor ons een taxi geregeld op het vliegveld en heeft hij onze fietsdozen die zijn gevuld met dingen (kampeerspullen en warme kleding) die we de komende maanden niet gebruiken opgehaald op zijn transportfiets. Na vele jaren trouwe dienst heeft de stuurtas van Annalies het begeven in Korea. Parn heeft via een bevriende fietsenwinkel ondertussen een nieuwe gekocht. Wat een service.

We doen samen met Parn nog een avondfietstocht door Bangkok. Dan blijkt dat fietsers overal hetzelfde zijn, afsnijden door even tegen het verkeer in te rijden of gauw nog even door het rode licht, Parn doet het allemaal. En wij mee natuurlijk.

In Bangkok zwerven we overdag door de stad, lopen af en toe een tempel of een museum binnen en genieten vooral van het heerlijke eten. We doen niet zoveel omdat Jenne een paar slechte dagen heeft met griepachtige (Covid?) verschijnselen. Na vier dagen zijn de klachten gelukkig verdwenen. Wel zijn we allebei knap beroerd van de beschamende verkiezingsuitslag.

Na 6 nachten fietsen we op zondag de stad uit. Dit omdat het verkeer op zondag minder hectisch is. We gaan oostwaarts richting Cambodja en onze eerste stop heeft, jawel, een zwembad.

• 26 November 2023 - 13:40

Ruud Boelens:

Dame en heren,

Dank weer voor dit verslag. Jullie verslag brengt me op de gedachte dat jullie ook een zwembadenrondrit zouden kunnen maken (i.p.v. van de ene naar de andere tempel :-)). Veel reisplezier verder.

• 26 November 2023 - 13:48

Fred En Jose :

Leuk luitjes.ook mooi om te lezen dat jullie al wat meer gebruik maken van onze westerse geneugten.

Veel plezier verder en we lezen jullie wel weer

• 26 November 2023 - 14:50

Harm & Natalia:

Hi A[e-38]J,

Weer mooi om jullie verhalen te lezen, geniet van het weer en het eten etc !!

Tis hier kommer en kwel wat het weer betreft ...

gr

Harm [e-38] Natalia

• 26 November 2023 - 14:53

Marike:

Hopelijk weer helemaal opgeknapt Jenne? De buikpijn vanwege de verkiezingsuitslag duurt hier ook nog wel even voort.

Veel fiets- en zwemplezier maar weer! Vandaag hebben we hier een combinatie gedaan: op de racefiets zo nat regenen dat het voelde als zwemmen. Helaas bepaald geen tropisch [e-1f334] zwembad.

Groet, mede namens Mark, Marike

• 26 November 2023 - 20:34

Aukje Atsma:

Hoi, hier is sneeuw voorspeld voor morgen! Al kun je er nog geen sneeuwpop van maken, maar toch. Cambodja, het groene terrassenland. Staat ook nog op mijn lijstje, ooit. Veel plezier! Hier in Nederland een politieke rodeo...

Hartelijke groeten,

Aukje

• 27 November 2023 - 09:32

Tjeerd Zijlstra :

Beste twee,

Fijn te lezen van jullie wederwaardigheden. Herdenken jullie de goedheiligman nog met iets in jullie fietsschoen? Op naar de kerst en 2024. Hoop dat jullie dan Nederland terugvinden in aanvaardbare staat.

Hgr

Tjeerd Zijlstra

• 27 November 2023 - 14:58

Willemien Van Dongen:

Moi,

Wat weer een heerlijk verslag. En wat beleven jullie veel. Fijne fietstocht verder. Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Groetjes,

Willemien

• 27 November 2023 - 20:00

Vera En Wout:

Mooi om zo op de hoogte te blijven van jullie wel en ook een beetje wee. Hopelijk geen blijvende klachten en geen Covid. Blijven fietsen en zwemmen en genieten van die andere wereld. Hartelijke groet van Vera en Wout

• 01 December 2023 - 15:09

Koos Riepma:

He toppers, het weer is hier inmiddels ook een beetje geworden zoals bij de tijd van het jaar hoort :) Er is zelfs alweer een strijd gaande wie komend weekend de eerste marathon op natuurijs mag organiseren.. En mooi dat Jenne zich weer wat beter voelt, ziek zijn op vakantie en zover van huis is helemaal niks natuurlijk. ENJOY!!

• 02 December 2023 - 11:57

Marieke Hopma:

Ha wereldfietsers!

Wat weer een mooi verslag. Jullie zijn er waarschijnlijk al aan voorbij maar dit park vonden wij ook bijzonder. Hebben er nog olifanten gespot o.a. Die lopen er in het wild rond.

Tips voor een bezoek aan Khao Yai National Park, Thailand - My Travel Secret

Veel plezier verder en hartelijke groet vanuit een wit, berijpt Groningen.